Algemene voorwaarden
1. Algemeen
Organisatie: KAAT ZEELAND gevestigd te Kloosterzande en ingeschreven onder KVK nummer 89250192.
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle rechtsverhoudingen tussen opdrachtnemer (KAAT ZEELAND) en de opdrachtgever (de klant). De opdrachtgever dient met deze algemene voorwaarden akkoord te gaan alvorens een begeleidingstraject kan starten.
2. Totstandkoming van de overeenkomst
De overeenkomst komt tot stand op het moment dat het door de opdrachtnemer en opdrachtgever ondertekende toestemmingsformulier retour is ontvangen. Door dit toestemmingsformulier te ondertekenen geeft de opdrachtgever aan akkoord te zijn met de algemene voorwaarden zoals in dit document omschreven. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering noodzakelijk is om afspraken te wijzigen zullen, partijen tijdig en in onderling overleg tot aanpassing van de overeenkomst overgaan.
3. Uitvoering van de opdracht
KAAT ZEELAND heeft naar u en/of uw kind een inspanningsverplichting en zal zich tijdens het begeleidingstraject dan ook volledig inzetten om een zo optimaal mogelijk resultaat te krijgen. Echter kunnen er geen garanties betreffende het resultaat worden geboden.
Indien KAAT ZEELAND bij de uitvoering van de opdracht andere specialismen wenst te betrekken, zal zij daartoe overgaan na daarover met de opdrachtgever overeenstemming te hebben bereikt.
4. Vertrouwelijkheid
KAAT ZEELAND gaat vertrouwelijk om met verkregen informatie van u en of uw kind. Dit geldt ook voor informatie die wordt verkregen tijdens de sessies. De inhoud van de gesprekken worden alleen gedeeld met derden indien u of uw kind (vanaf 12 jaar) daar schriftelijk toestemming voor geven.
5. Offertes en aanbiedingen
Alle offertes en aanbiedingen van de opdrachtnemer zijn vrijblijvend, tenzij in de offerte een termijn voor aanvaarding is gesteld. Aanbiedingen en offertes gelden niet automatisch voor toekomstige opdrachten.
6. Tarieven
Voor specifieke vergoedingen kunt u contact opnemen met uw gemeente. Wanneer uw kind een PGB of Zorg in Natura (ZIN) heeft kan in overleg met de gemeente gekeken worden of de begeleiding vanuit het PGB vergoed mag worden. Tariefwijzigingen worden minimaal 1 maand vooraf aangekondigd.
7. Annulering
1. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor afspraken af te zeggen of te verzetten in geval van ziekte, arbeidsongeschiktheid, sterfgeval of ernstige ziekte van familie of dierbare, waardoor de opdrachtnemer de geplande begeleiding niet naar behoren kan uitvoeren. In dat geval zullen de opdrachtnemer en opdrachtgever zo snel als redelijkerwijze mogelijk is een nieuwe afspraak maken. Aan de opdrachtgever worden in dat geval geen kosten in rekening gebracht.
2. Wanneer opdrachtgever een reeds gemaakte afspraak met opdrachtnemer wenst te annuleren, dient dit minimaal 48 uur van te voren telefonisch of per mail aan de opdrachtnemer te worden doorgegeven.
3. Indien de annulering korter dan 48 uur van tevoren plaatsvindt, of in het geval er in het geheel geen annulering heeft plaatsgevonden, is opdrachtnemer gerechtigd 100% van het geldende tarief aan opdrachtgever in rekening te brengen.
4. Tijdig verzetten van de afspraak is altijd mogelijk, dit kan per e-mail of telefonisch.
8. Betalingsvoorwaarden (particulier)
1. De factuur dient betaald te worden binnen 14 dagen na factuurdatum, middels bankoverschrijving. In overleg is contante betaling mogelijk.
2. Als er niet binnen de afgesproken termijn betaald wordt, stuurt de opdrachtnemer een betalingsherinnering. Indien de Opdrachtgever niet binnen 7 dagen na datum van de betalingsherinnering aan hun verplichtingen voldoen, dan is de opdrachtnemer gerechtigd bij de tweede herinnering administratiekosten van €5,00 per factuur, in rekening te brengen.
3. Indien na de tweede betalingsherinnering het verschuldigde bedrag volgens de aangegeven datum nog niet is bijgeschreven op de rekening van de opdrachtnemer, is de opdrachtnemer genoodzaakt de vorderingen die wij op u hebben uit handen te geven aan derden. De kosten die hieraan verbonden zijn, zijn conform de wet, volledig voor uw rekening.
4. Als niet aan betalingsverplichtingen wordt voldaan zal er geen vervolg consult plaatsvinden.
9. Aansprakelijkheid
De begeleiding van KAAT ZEELAND is oplossings- en resultaatgericht, zonder de oplossing en het resultaat te garanderen. KAAT ZEELAND is nimmer aansprakelijk voor directe of indirecte schade of letsel voortvloeiende uit of in verband met de door haar geboden diensten, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld aan de zijde van KAAT ZEELAND.
Vergoeding aan de cliënt en/of de ouders kan nooit meer bedragen dan de dekkende vergoeding volgens de aansprakelijkheidsverzekering van KAAT ZEELAND. Voor lichamelijke- en psychische klachten van de cliënt, raadt KAAT ZEELAND aan contact op te nemen met uw huisarts.
10. Verslaglegging en archivering
KAAT ZEELAND is niet wettelijk verplicht om consulten in zijn geheel vast te leggen. KAAT ZEELAND zal voor eigen administratie van consulten de hoofdpunten uit het consult rapporteren. Wanneer u een voor uzelf of voor uw kind een beknopt verslag wenst betreffende begeleiding betaalt u daarvoor 15 euro.
11. Toestemming voor begeleiding van kinderen/jongeren tot 18 jaar
KAAT ZEELAND dient zich te houden aan de volgende wettelijke regels: De hoofdregel is dat toestemming nodig is als jeugdhulp verleend gaat worden. Wie de toestemming moet geven, hangt af van de leeftijd van het kind.
Kind 0-12 jaar: toestemming nodig van ouders met gezag.
Kind 12-16 jaar: toestemming nodig van kind + ouders met gezag.
Kind 16-18 jaar: toestemming nodig van kind
Kind is niet in staat tot redelijke waardering eigen belangen: toestemming nodig van ouders met gezag
Beide ouders of voogd dienen een toestemmingsformulier te ondertekenen, alvorens begeleiding plaats kan vinden. De ondertekenende of opdrachtgevende gezaghebbende ouder draagt er zorg voor dat de andere gezaghebbende ouder wordt geïnformeerd over de begeleiding en hier zijn/haar toestemming voor geeft. Hij/zij gaat ermee akkoord dat, indien de andere ouder op enige wijze bezwaren maakt tegen de begeleiding of anderszins, hij/zij de consequenties daarvan op zich neemt. De opdrachtnemer kan hier niet verantwoordelijk voor worden gehouden.
Wanneer echter het kind zelf niet begeleidt wil worden, maar dit vanuit ouders gestuurd wordt, zal er geen begeleiding plaats vinden met het kind zelf, maar met de ouders.
12. Afspraken omtrent werkwijze
Binnen 6 weken na start van de begeleiding wordt een hulpverleningsplan opgesteld. Iedere 6 maanden wordt de geboden zorg geëvalueerd. Indien nodig vindt er na deze terugkoppeling een wijziging of aanpassing in de voortzetting plaats .
13. Toepasselijk recht en geschillen
1. Op alle rechtsverhoudingen tussen opdrachtgever en opdrachtnemer is Nederlands recht van toepassing.
2. Bij een klacht wordt de ouder(s) verzocht om binnen 14 dagen na indiening contact op te nemen met de opdrachtnemer, zodat er een oplossing kan worden gevonden voor de situatie.
Wil je advies of heb je een klacht? Bel dan naar het landelijke nummer van Jeugdstem: 088 – 555 1000. U kunt ook een e-mail sturen naar info@akj.nl of het contactformulier invullen op de website: www.jeugdstem.nl. Via deze website kun je ook chatten met een medewerker.
Komt u er samen niet uit, dan kunt u zich wenden tot de onafhankelijke vertrouwenspersonen van Zorgbelang Brabant Zeeland. Deze vertrouwenspersonen werken onafhankelijk. Zij luisteren, geven informatie en advies en bemiddelen waar nodig. Tevens kunnen zij ondersteunen bij een eventuele klachtenprocedure. Wilt u in contact komen met een vertrouwenspersoon. Neem dan contact via telefoon nr. 013 – 5942170 of stuur een e-mail naar adviespunt@zorgbelang-brabant.n
3. Partijen kunnen een beroep doen op de rechter nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg en/of middels Mediation, conform het NfM reglement, te beslechten. De kosten hiervan zijn voor eigen rekening van de ouder(s).
Deze pagina is voor het laatst aangepast in maart 2024.